Poslednji let aviona DC-10
Nekadašnji konkurent boinga 747 i oslonac Jatove interkontinentalne flote mekdonel daglas DC-10 juče je imao poslednji redovan let, na liniji Daka-Birmingem, preko Kuvajta.
Let je izvela kompanija Biman Bangladeš, koja je poslednja koristila "desetke" u redovnom putničkom saobraćaju. Ovim je okončana jedna era u civilnom vazduhoplovstvu, otpočeta još 1971. godine, uvođenjem u upotrebz američkih širokomtrupnih aviona sa tri motora (dva pod krilima i jednim u repu). Malobrojni preostali avioni tog tipa prevoziće samo teret.
"Desetke" su do zvezda letele preko mnogo trnja - sedamdesetih su se dogodile katastrofe u Parizu i u Čikagu sa mnogo stotina žrtava, pa je čitava njihova flota neko vreme bila prizemljena. Tehnički problemi su otklonjeni, pa je DC-10 dugo godina prevozio ogroman broj putnika ka najudaljenijim destinacijama.
Među korisnicima se, od kraja sedamdesetih godina, istakao i JAT, kom je pet aviona tog tipa pomoglo da postane 10. evropska avio kompanija.
JAT su prizemljile sankcije, a DC-10 je postao žrtva ekonomičnijih aviona sa dva motora, koji su u međuvremenu dobili dozvolu za prelet preko Atlantskog okeana. Ni naslednik "desetke", tromotorni MD-11, odavno se ne proizvodi. (Večernje novosti; foto: Dejan Milinković - airliners.net)